Wednesday, August 08, 2007

Record Hunting in Brussel

( Naar de Nederlandse vertaling.)

Yesterday we visited Patrick and his family in their new apartement in Brussel (Belgium). We enjoyed their new place and went to the inner city to visit some second-hand book - and record shops. Record hunting is a rather innocent habit and, like this time, it brought us some new records for our collections.
Although the spoils were limited I'm happy with some LPs, like a Blue Star LP with 1955 recordings by Rene Urtreger Trio and the Bobby Jaspar All Stars. Some great European jazz from the 1950s. Another find was an album titled Love and Sunshine by a very young Monty Alexander. The LP contains recordings from October 1974.
I was surprised to find the CD Aki Takase plays "Fats" Waller on the ENJA label. Her interpretaton of the music of Fats Waller had surprised me some time ago, when I saw a performance of her at Mezzo, the French music tv-station and I made a contribution about that project in one of my previous blogs. In the record shop where I found this great CD I was surprised by record cover printings or paintings on canvas from great Blue Note, Prestige and Riverside covers. They look great and if you are on the look-out for a present for me next year, you found your gift. Never mind which one, they're all great ! Surprise me !!
Thanks Patrick, Kira and Polina for your hospitality and great meal !!

Time exposure for the 8th of August:
1917:
  • charleston rag (roll) = eubie blake

Keep swinging

Hans Koert


keepswinging@live.nl


PLAYLIST
louis armstrong/hot five & hot seven 1925-1928 = pete fountain/do you know what it means to miss new orleans (2) = lennie niehaus/quintet & octet + stan kenton and his orchestra = chet baker/stairway to the stars= blindfold test # 50 (2)


Nederlands ( To the English translation )
Gisteren hebben we een bezoek gebracht aan Patrick en zijn gezin in hun nieuwe appartement in Brussel. We hebben genoten van hun nieuwe huis en in de binnenstad een aantal tweedehands boeken- en platenzaken bezocht. Het jagen op platen is een tamelijk onschuldige bezigheid als je je limieten kent en dus vond ik toch weer een paar leuke zaken voor mijn verzameling.
Eén van de platen die ik vond was een Blue Star LP met opnamen uit 1955 van het Rene Urtreger Trio en de Bobby Jaspar All Stars. Schitterende Europese jazz uit de jaren vijftig. Een tweede vondst was een LP getiteld Love and Sunshine gespeeld door een jonge Monty Alexander, een plaat die goed in mijn verzameling past. De opnamen voor deze LP dateren van oktober 1974.
Ik ben erg blij met de vondst van de CD Aki Takase plays "Fats" Waller op het ENJA label. Ik raakte meer dan een jaar geleden gefascineerd door een optreden dat ik van haar zag op Mezzo, de Franse klassieke muziek en jazz tv-zender, van haar interpretatie van de muziek van Fats Waller. Ik heb daarover in één van mijn vorige Keepswinging weblogs verteld. Nu maar hopen dat de CD van haar me ook kan boeien !! In de platenzaak waar ik deze CD vond hingen ook grote afbeeldingen van platenhoezen, geschilderd of gedrukt op schildersdoek. De hoezen die daar ophingen waren afbeeldingen van beroemde Blue Note, Prestige en Riverside hoezen. Mocht één van jullie nog op zoek zijn naar een aardigheidje voor mijn verjaardag volgend jaar weet dan dat je me hiermee kunt verrassen. Het maakt me niet zoveel uit welke het wordt .......
Bedankt Patrick, Kira en Polina voor de heerlijke maaltijd en jullie hartelijke ontvangst.

Tijdopname voor 8 augustus:
1917:
  • charleston rag (roll) = eubie blake

Keep swinging

Hans Koert


keepswinging@live.nl


SPEELLIJST
louis armstrong/hot five & hot seven 1925-1928 = pete fountain/do you know what it means to miss new orleans (2) = lennie niehaus/quintet & octet + stan kenton and his orchestra = chet baker/stairway to the stars = blindfold test # 50 (2)

Labels: , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home